“Başarısızlıkların üstü sürdürülebilirlikle örtülmemeli“

-Coca‑Cola Hellenic Bottling Company ve Hepsiburada Yönetim Kurulu Üyesi Bozer: - "Tüm markalar tüketicilere bir şeyi vadediyor aslında, 'benim ürünümü alırsan şöyle şöyle yaparım, şu çözümü sağlarım' diyor. Bu temel taahhüdünü yerine getiremeyen şirketler başarısızlıklarının üstünü sürdürülebilirlik diyerek örtmeye çalışmamalı" - "İnsanlar samimi olarak beraber bir şeyi başarmak istemeli. 'Her sabah işe para kazanmak için gidiyorum' olmamalı felsefe... Daha uzun vadeli bir düşünce sistematiği gerekli"

banner96

“Başarısızlıkların üstü sürdürülebilirlikle örtülmemeli“

-Coca‑Cola Hellenic Bottling Company ve Hepsiburada Yönetim Kurulu Üyesi Bozer: - "Tüm markalar tüketicilere bir şeyi vadediyor aslında, 'benim ürünümü alırsan şöyle şöyle yaparım, şu çözümü sağlarım' diyor. Bu temel taahhüdünü yerine getiremeyen şirketler başarısızlıklarının üstünü sürdürülebilirlik diyerek örtmeye çalışmamalı" - "İnsanlar samimi olarak beraber bir şeyi başarmak istemeli. 'Her sabah işe para kazanmak için gidiyorum' olmamalı felsefe... Daha uzun vadeli bir düşünce sistematiği gerekli"

21 Nisan 2017 Cuma 13:09
“Başarısızlıkların üstü sürdürülebilirlikle örtülmemeli“
banner22

Coca‑Cola Hellenic Bottling Company ve Hepsiburada Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Bozer, "Tüm markalar tüketicilere bir şeyi vadediyor aslında, 'benim ürünümü alırsan şöyle şöyle yaparım, şu çözümü sağlarım' diyor. Bu temel taahhüdünü yerine getiremeyen şirketler başarısızlıklarının üstünü sürdürülebilirlik diyerek örtmeye çalışmamalı." dedi.

Bozer, Sustainable Brands Istanbul etkinliğindeki "Sürdürülebilirliğin Sürdürülebilirliği" başlıklı konuşmasında, şirketlerin değer yaratma ve sürdürülebilirlik performansının, liderin vizyonu ve çalışanların ortak hedefi inancıyla orantılı olduğunu söyledi.

Dünyanın çok sayıda makro problemle karşı karşıya olduğunu belirten Bozer, terör, enerji savaşları, kültürel fobiler, küresel ısınma ve yoksulluk gibi tehlikelere dikkati çekti.

Şirketlerin mikro ölçekte de düşük karlılık, üretim süreçlerinde fire, verimsizlik ve başarısızlık gibi sorunlar yaşadığını anlatan Bozer, şunları kaydetti:

"Tüm markalar tüketicilere bir şeyi vadediyor aslında, 'benim ürünümü alırsan şöyle şöyle yaparım, şu çözümü sağlarım' diyor. Bir defa, bu temel taahhüdünü yerine getiremeyen şirketler başarısızlıklarının üstünü sürdürülebilirlik diyerek örtmeye çalışmamalı. Taahhüdü yerine getirmek için şirketteki herkesin ortak bir amaca inanıyor olması lazım ki bu şirket, taahhüdünü yerine getirsin ve dünyaya, ülkesine, sektörüne ve kendisine yeni değerler yaratabilsin."

- "Lider sadece strateji geliştiririm diyemez"

Ahmet Bozer, yöneticilerin, firmalarında değer yaratma mantığını şirketin DNA'sına kadar yansıtmak için strateji geliştirmesi gerektiğini belirterek, şirketlerin güçlü liderlere ihtiyaç duyduğunu söyledi.

Bozer, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Siz gerçekten 'biz insana değer veren bir şirketiz' diyorsanız bu insana değer veren anlayış stratejilerinizde yer bulmalı. Eğer bir değeri fiyatı artırarak, pazarlamayı artırarak yükselteceğinizi düşünüyorsanız sıkıntı var demektir. Burada liderlik oldukça önemli, insanlar sürekli liderlere bakıyor. Her şey liderin içinde, düşüncelerinde, kararlarında başlar, koca bir şirketi ve çalışanlarıyla müşterilerine değer katar ya da kaybettirir."

Şirket çalışanları arasında ortak bir hedefin mutlaka bulunması gerektiğine işaret eden Bozer, "İnsanlar samimi olarak beraber bir şeyi başarmak istemeli. 'Her sabah işe para kazanmak için gidiyorum olmamalı' felsefe... Daha uzun vadeli bir düşünce sistematiği gerekli. Bu bağlamda lider 'sadece strateji geliştiririm, uygulama kısmına karışmam' diyemez. Ortak inanca katkı sunmalı ve çalışanlarını motive etmeli." ifadelerini kullandı.

Sustainable Brands Istanbul, fütürist ve işletme bilimcilerin iş dünyasında sürdürülebilirliği sağlamaya yönelik sunumlarıyla devam ediyor.

banner44
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
banner52