Kamu personellerin çalışma koşullarında önemli değişiklikler yapıldı.

Türkiye’de kamu personeli için yeni bir tasarruf dönemi başladı. Resmi Gazete’de yayımlanan yeni genelge ile kamu personellerin çalışma koşullarında önemli değişiklikler yapıldı.

banner96
18 Mayıs 2024 Cumartesi 11:45
Kamu  personellerin çalışma koşullarında önemli değişiklikler yapıldı.
banner22

Yeni düzenlemeler, kamu kurumlarının iş gücü planlamasında da etkili olacak. Emeklilik, istifa veya ölüm gibi nedenlerle boşalan pozisyonlar, personel alımında dikkate alınacak. Mahalli idareler, norm kadro ilke ve standartlarına uygun hareket edecek ve yıllık personel giderleri belirli oranlarda tutulacak.

FAZLA MESAİ YOK
Kamu çalışanları, zorunlu olmadıkça fazla mesai ücreti veya nöbet ücreti alacak şekilde görevlendirilmeyecek. Fazla mesai yapıldığında ise, çalışanlara serbest zaman kullanımı ve denkleştirme imkanı sağlanacak. İşçiler, fazla çalıştıkları her saat için bir saat 15 dakika veya bir saat 30 dakika serbest zaman kullanabilecekler. Haftalık çalışma süresi, işçi ve işveren anlaşmasıyla günde 11 saati geçmeyecek şekilde düzenlenebilecek.


YILLIK İZİNLER 3 YIL İÇİNDE TÜKETİLECEK
Kamu işçileri, yıllık izinlerini yıl içinde kullanacak ve kullanılmayan izinler en fazla üç yıl içinde tüketilecek. Koruyucu giyim ve donanım malzemeleri, sadece ilgili işleri yapan kamu görevlilerine verilecek. Kamuda yönetici kadrolarına yapılan atamalar, derece yükselmesi düzenlemeleriyle sınırlı kalacak.

 

banner44
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
banner52