Kocaeli'de acil çağrılar 112 altında birleşti!

Kocaeli Valiliği, acil aramaların tamamının 112 altında birleştirildiğini bir kez daha hatırlattı, bu hattın gereksiz meşgul edilmesinin yarattığı mağduriyetlere dikkat çekti.

Kocaeli'de acil çağrılar 112 altında birleşti!

Kocaeli Valiliği, acil aramaların tamamının 112 altında birleştirildiğini bir kez daha hatırlattı, bu hattın gereksiz meşgul edilmesinin yarattığı mağduriyetlere dikkat çekti.

26 Ekim 2021 Salı 12:10
Kocaeli'de acil çağrılar 112 altında birleşti!
banner22

Kocaeli Valiliği, acil aramaların tamamının 112 altında birleştirildiğini bir kez daha hatırlattı, bu hattın gereksiz meşgul edilmesinin yarattığı mağduriyetlere dikkat çekti.
Valilik açıklamasında, 112 Acil Çağrı Merkezi’ne 2020 yılında 2 milyon 481 bin 645 çağrının geldiği, bunların yaklaşık yüzde 70’inin asılsız ve gereksiz çağrılar olduğuna vurgu yapıldı. Valilik açıklamasında, bu hattı gereksiz meşgul eden ve asılsız ihbarda bulunanlar hakkında idari yaptırım yapılacağını duyurdu.

ACİL ÇAĞRILAR ARTIK 112’DE BİRLEŞTİ
Kocaeli 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü altında; İl Sağlık Müdürlüğü, İl Ambulans Servisi Başhekimliği, Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı, İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, Sahil Güvenlik Grup Komutanlığı, İl Afet Ve Acil Durum Müdürlüğü ve Orman Bölge Müdürlüğü Orman Yangınlarıyla Mücadele Şube Müdürlüğü acil yardım numaraları (112) tek acil çağrı numarası altında birleştirildi.  112’yi çeviren vatandaşa istediği birimle ilgili her türlü yardım ve destek sağlanabiliyor, tek numarayla hizmete ulaşma imkanı bulabiliyor.


2.4 MİLYON ARAMA YAPILDI
112 Acil Çağrı Merkezine 2020 yılında 2.481.645 çağrının yapıldığı ve gelen çağrıların yaklaşık yüzde 70'inin asılsız ve gereksiz çağrılardan oluştuğu tespit edildi. Kocaeli Valiliği’nden bu konuyla ilgili yapılan duyuruda şu bilgilere yer verildi:

“Vatandaşımızın her an ulaşabilmesi için ücretsiz olan acil ihbar hattını gereksiz aramalarla kötüye kullanarak hat yoğunluğu oluşturan bu numaralar, vatandaşın 112 Acil Çağrı Merkezine hızlı erişim hakkını elinden almakta, zamanında müdahaleyi geciktirerek vatandaşın can ve mal kaybı riski yaşamasına neden olmaktadır. Telafisi mümkün olmayan bir işin sorumluluğunu taşıyan ve görev bilinciyle acil yardım hizmeti veren 112 Acil Çağrı Merkezi personelinin bu tür gereksiz aramalarla yıpratılması iş verimini düşürmekte, zaman ve kaynak israfına sebep olmakla birlikte acil yardım bekleyen vatandaşa hizmeti geciktirmektedir.

Bu amaçla, 5326 sayılı Kabahatler Kanunu ve 5442 sayılı İl İdaresi Kanununun ilgili maddeleri uyarınca; 112 Acil Çağrı Merkezini gereksiz çağrı ile meşgul eden ilgililerin tespiti halinde kabahati işleyen kişinin bulunduğu yerin mahalli mülki idare amiri tarafından İdari Yaptırım Kararı uygulanmasına karar verilmiştir. 

SAVCILIĞA SUÇ DUYURUSU
Ayrıca fiilleri Türk Ceza Kanunu kapsamına girenler hakkında Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulacaktır. Açıklanan nedenlerle, 112 Acil Çağrı Merkezine gereksiz ve asılsız çağrıların yapılmamasını önemle rica ediyor, yapılan (asılsız) aramalarla ilgili sorumlular hakkında idari para cezası uygulanacaktır.”
 

banner44
Son Güncelleme: 26.10.2021 13:17
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.